Varför anlita en Microsoft lösningspartner?

Publicerad 6 oktober 2022 i Advitum Svarar, Blogginlägg

Denna blogg beskriver fördelen av att kontakta en lösningspartner certifierad av Microsoft och varför du som kund ska ta i beaktande om din partner är en godkänd Microsoft lösningspartner.

Varför en Microsoft lösningspartner? 

Likt om du ska renovera ditt badrum eller hus så vill du kontrollera att arbetet som ska utföras sker av en auktoriserad hantverkare. På samma sätt ska du som företagare verifiera att den IT-partner som du använder dig av erhåller rätt kompetens och har den erfarenhet som erfordras. 

Ni som kund får stort utbud av certifierad tjänster såsom: 

  • Konsultation 
  • Implementation 
  • Underhåll 
  • Support  

Eftersom Advitum är lösningspartner till Microsoft så bekräftar det att vi uppfyller de kravställningar som finns. Det innefattar inte bara att en partner har rätt kompetens utan att man även måste driva kunden framåt i sitt arbete kring Microsoft.
För dig som kund så blir vi en naturlig väg till Microsoft där vi kan hjälpa er med supportfrågor eller när man vill testa en ny produkt. Microsoft utvärderar löpande sina partners och man måste som partner förlänga sin status årligen. 

Advitums erfarenhet

Advitum har sedan många år tillbaka varit partner till Microsoft men har nu även anammat att certifiera sig som en Microsoft lösningspartner. Det betyder förutom att Advitum har en relation till Microsoft att vi även besitter hög kompetens inom de aktuella områdena, som också utvärderas löpande. 

Tillsammans på Advitum så besitter vi mer än 100-års erfarenhet av IT-infrastruktur 

Kostar det något extra? 

När man anlitar en partner så får man möjligheten samla alla sina kostnader till ett betalställe. Att anlita en lösningspartner från Microsoft kostar inget extra men det ger er möjligt att få rätt produkt eller hjälp från början. Vi kan hjälpa er med allt från licensfrågor till avancerade implementationer.  

Hur går man vidare? 

Här vill vi hänvisa till kundcase där vi har ett mer omfattande arbete med en slutkund kring just Microsoft, licensförsäljning, implementationer etc. 

Kontakt till kundansvarig hos Advitum och/eller teknisk kontakt. 

  

Marcus Ekström

072-200 99 56

marcus.ekstrom@advitum.se

Tillbaka

Prenumerera på Advitums nyhetsbrev

Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer du att erhålla information om vad som händer på Advitum, våra utbildningar och kundevent, nyttiga blogginlägg och viktiga produktnyheter. Självklart kan du säga upp din prenumeration med en enkel knapptryckning.