Advitum 365 | Servicedesk
Varför ska man ha en Servicedesk?
De flesta organisationer behöver hantera sina IT-frågor gällande drift, användarstöd, beställningar mm på ett strukturerat sätt.
Detta löser man oftast genom att skapa någon typ av serviceorganisation där man har en funktion som ofta kallas Servicedesk som tar emot kundernas alla frågeställningar inom IT.
Servicedesken löser inte själva alla förfrågningar men har en sammanhållande roll.
Tjänsten omfattar
• EN kontaktyta hos Advitum för alla IT-relaterade frågor
• Alla ärenden registreras, kategoriseras och vid behov eskaleras
• Tillgång till ärendehanteringssystem för kundens IT-personal vid behov (Co-managed)
• Anmäla ärende via e-post, kundportal eller telefon
• Rapport och statistik kring ärenden
Fördelar och mervärden för dig som kund
En av de stora fördelarna med en dedikerad Servicedesk är att avlasta övrig personal inom IT men också att få struktur och spårbarhet kring vilka problem och behov som finns inom verksamheten vilket leder till ökad kvalité och servicegrad.
Genom tjänsten Advitum 365 | Servicedesk får era användare tillgång till en erfaren och serviceinriktad funktion samtidigt som IT-personalen hos er kan arbeta med att utveckla verksamheten.
Vad kostar det?
Tillgång till Advitums Servicedesk ingår i samtliga Advitum 365 tjänster.