Pressrelease-Advitum ingår partnerskap med global ledare inom Security Operations!

Publicerad 22 augusti 2024 i Blogginlägg, Nyheter

Advitum, en helhetsleverantör inom IT med fokus på Cybersäkerhet och Arctic Wolf, en global ledare inom Security Operations, har ingått ett partnerskap för att tillsammans erbjuda säkerhetstjänster i världsklass till kunder i Sverige.

Kombinationen av Advitums lokala, starka och högt värderade relationer på den svenska marknaden och musklerna från globala Arctic Wolf blir en perfekt matchning för att hjälpa kunderna att hantera och begränsa sin Cyberrisk.

Med sina fem Security Operations Centers och över 850 säkerhetskonsulter, fördelade över hela världen, så är Arctic Wolf världens ledande aktör inom proaktiva och kontinuerliga säkerhetstjänster, 24/7 övervakning och Incidenthantering. Genom samarbetet med Advitum så kompletteras Arctic Wolfs tjänster med lokala resurser redo att hjälpa kunder att avhjälpa eventuella cyberattacker..

-”Vi ser en väldigt stor efterfrågan för managerade 24/7 tjänster inom Cybersäkerhet. Vi har utvärderat många potentiella samarbetspartners inom Security Operations och kommit fram till att Arctic Wolf med sin kompetens och stora konsultstyrka inom Cybersecurity är en perfekt samarbetspartner för Advitum och den svenska marknaden. Med Arctic Wolfs plattform och affärsmodell kommer vi i ett partnerskap kunna erbjuda våra kunder en säkerhet i världsklass,” säger Markus Persson, VD Advitum.

-”Vi är exalterade över möjligheten att få samarbeta med Advitum i Sverige. Advitum har, förutom sin lokala närvaro och höga kompetens inom Cybersecurity, en historia av att leverera tjänster med hög kundnöjdhet. Vårt samarbete, där vi tillsammans kommer erbjuda proaktiva säkerhetstjänster och 24/7 övervakning kommer hjälpa våra kunder att upprätthålla högsta möjliga säkerhet och beredskap att hantera Cyberrisken.” säger Clare Loveridge, VP EMEA Arctic Wolf

För mer information:
Robert Kitanovski, Kundansvarig, Advitum AB,
+46 70 681 20 29, robert.kitanovski@advitum.se

David Åberg, Account Exutive, Arctic Wolf Networks
+46-706-166264, david.aberg@arcticwolf.com

Robert Kitanovski

Epost: robert.kitanovski@advitum.se

Telefon: 070-681 20 29 | www.advitum.se

Prenumerera på Advitums nyhetsbrev

Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer du att erhålla information om vad som händer på Advitum, våra utbildningar och kundevent, nyttiga blogginlägg och viktiga produktnyheter. Självklart kan du säga upp din prenumeration med en enkel knapptryckning.